مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

چین دشوار ترین سال را تجربه خواهد کرد.

ون جیابائو نخست وزیر چین گفته است که سال آتی به دلیل بحران اقتصادی دشوارترین سالی است که این کشور در عصر نوین با آن روبرو خواهد بود.

آقای ون در نطقی در پارلمان گفت که یک برنامه سرمایه گذاری به ارزش 500 میلیارد دلار به عنوان راهی برای به حرکت درآوردن اقتصاد وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد هدف دولت رسیدن به رشد 8 درصدی - سالانه - و افزایش مصرف و بالا بردن سطح تقاضا برای کالاهای مصرفی است.

جلسه سالانه کنگره خلق ملی چین با نطق آقای ون جیابائو گشایش یافت.

معلوم نیست که برنامه سرمایه گذاری که آقای ون به آن اشاره کرد علاوه بر 586 میلیارد دلاری است که در ماه نوامبر برای احیای اقتصاد اختصاص داده شده بود یا خیر.

نخست وزیر چین گفت امیدوار است 9 میلیون شغل در شهرها ایجاد شود و بودجه دولت های محلی 25 درصد افزایش یابد تا بتوانند پول بیشتری خرج کنند.

وی گفت: "در چین، یک کشور درحال توسعه با جمعیت یک و سه دهم میلیاردی، حفظ میزان مشخصی از رشد اقتصادی برای گسترش اشتغال برای شهرنشینان و روستانشینان، افزایش درآمد مردم و تضمین ثبات اجتماعی، ضروری است."

تاثیر جهانی

آقای ون با صراحت گفت که چین از بحران مالی جهانی رنج می برد و اذعان کرد که کشور برنامه های مناسبی در زمینه تامین اجتماعی و بهداشت عمومی ندارد.

اما او گفت خرسند است که چین خواهد توانست بر چالش های بی سابقه جاری فائق آید.

آقای ون به سه هزار نماینده حاضر در چشمگیرترین رویداد سالانه حزب کمونیست گفت: "ما کاملا مطمئن هستیم که بر مشکلات و چالش ها فائق خواهیم آمد و ما شرایط و توانایی این کار را داریم."

درخلال امیدها نسبت به اعلام احتمالی طرح گسترش بسته محرک اقتصادی توسط آقای ون، بهای سهام در اطراف جهان جهش کرد.

پیشتر چین گفت که امسال مخارج نظامی اش را 14 و نه دهم درصد افزایش می دهد به طوری که به 480 میلیارد و 600 میلیون یوان (70 میلیارد و 200 میلیون دلار) خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد