مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

کاهش تعداد مبتلایان سرطان سینه

تعداد زنانی که در بریتانیا به دلیل ابتلا به سرطان سینه می میرند برای اولین بار در طول تاریخ ثبت تعداد قربانیان این بیماری، به زیر ۱۲ هزار نفر در طول یک سال رسیده است.

بر اساس گزارش های مرکز تحقیقات سرطان، در سال ۲۰۰۷، ۱۱ هزار و ۹۹۰ زن در بریتانیا بر اثر ابتلا به سرطان سینه، جان خود را از دست داده اند.

تا قبل از این کمترین تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری، به سال۱۹۷۱ مربوط بود.

این آمار با وجود افزایش تشخیص و بهبود مراقبت ها و شیوه های مداوای سرطان سینه، سال به سال افزایش داشت.

پیتر جانسون، یکی از دست اندر کاران مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا از این که آمار، بیشترین میزان کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان سینه را در ۴۰ سال اخیر نشان داده است، ابراز خوشحالی کرد.

آقای جانسون گفت، تحقیقات در این پیشرفتی که حاصل شده نقش بسیار مهمی داشته است.

سرطان سینه هم اکنون شایع ترین سرطان بریتانیاست. با رشد ۵۰ درصدی در هر ۲۵ سال، هر سال ۴۵ هزار و ۵۰۰ زن در این کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این سرطان مربوط به سال ۱۹۸۹ است. در این سال ۱۵ هزار و ۶۲۵ زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند اما از آن پس تا سال ۲۰۰۴ ، این تعداد هر سال ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

متخصصان می گویند، ابتلا به سرطان سینه به عوامل مختلفی از جمله چاقی مفرط و استفاده از مشروبات الکلی بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد