مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

گروه تولید در تلویزیون

گروه تولید

·       مدیر تولید. سرپرست کل گروه تولید . کنترل کننده و هماهنگ  کنندۀ گروه؛ مسئول تنظیم بودجه ، و سازماندهی گروه؛ مدیریت  اداری و سیاستگذار برنامۀ تولید و غیره.

·       تهیه کننده. سازمان دهنده و سرپرست برنامۀ تولیدی مشخص از لحظۀ ارائۀ اندیشه تا پخش.

·       کارگردان . (اهداف – م) برنامه را تفسیر کرده، تولید را به جلوی دوربین می برد، عملیات را هدایت و هماهنگ می کند.

·       دستیار کارگردان. دستیار تولید برنامه. از سوی کارگردان مامور راهنمایی و هدایت گروه تولید است ( مثل دادن علایم ، برنامه ریزی تولید ، آماده سازی هر برداشت به شکلی که کارگردان می خواهد و ...)

·       دستیار تهیه کننده (در ارتباط با متن). کل اجرا و ضبط را از نظر زمان و موارد مغایر با متن ( تصویب شده – م ) ، کنترل کرده، مسایل و مشکلات را خاطر نشان می سازد. نکات مهم را هم یاد آوری میکند.

·       مدیر تدارکات. تهیه کننده و کارگردان را در زمینۀ هزینه ها و بودجه (تهیۀ تمامی نیازهای ساخت برنامه، براساس بودجه ای که در اختیار دارد – م) کمک می کند.

·       مدیر صحنه (بازوی اجرایی  کارگردان در صحنه – م) . هدایت کنندۀ بازیگران و مجریان بر اساس دستوراتی که از کارگردان دریافت می دارد. ارائه راهنماییهای لازم به کلیۀ کسانی که در سازمان درون استودیو همکاری دارند . به وسیلۀ دستیاران خود، تمامی کار های مربوط به صحنه را هدایت می کند.

·       نویسندۀ تصویرنامه (نویسنده). متن برنامه را تهیه می نماید.

·       پژوهشگر. تحقیقات مربوط به موضوع را انجام می دهد.

·       تنظیم کنندۀ تصویر نامه و گفتار مربوط به آن. شکل نوشته را بررسی و تنظیم می کند (برخی مواقع گفتار بازیگران را نیز او می نویسد- م)

·       افرادی که مقابل دوربین قرار می گیرند عبارتند از: بازیگران ، مجریان ، هنرمندان، نوازنده گان، خوانندگان، اجراکنند گان حرکات موزون ، گویندگان، مصاحبه گران، مصاحبه شوندگان، گردانندگان صحنه، گویندگان اخبار، گزارشگران، مهمانان برنامه و تماشاگران.

·       مدیر فنی، ناظر فنی استودیو ، هماهنگ کنندۀ فنی ، مدیر مهندسی ، مسئول فنی. این شخص وسایل و ابزار فنی را سازماندهی ، سرپرستی و همآهنگ می کند.

·       گروه متصدیان دوربین، تحت سرپرستی متصدی ارشد دوربین.

·       متصدیان دوربین؛ با دوربینهای ویدئو، تصویر برداری می کنند.

·       دستیار متصدی دوربین. مسئولان حرکت جرثقیلها برای حرکت دادن پایۀ دوربین. کارگران استودیوکه جرثقیلها را حرکت می دهند ، کابلهای رابط مخصوص دوربینها را نیز هدایت می کنند.

·       کارگردان فنی. با وسایل تصویری تولید ویدئو ، کار تغییر نماها ( با بهره گیری از قابلیتهای میز اتاق فرمان تصویر استدیو-م) ، تلفیق تصاویر و جایگزین شدن تصویری به جای تصویر دیگر و انتخاب تمهیدات و جلوه های تصویری تلویزیون را انجام می دهد.

·       مدیر نورپردازی یا طراح نور. عمل طراحی، تنظیم و کنترول نور در صحنۀ تلویزیونی را به عهده دارد.

·       دستیار طراح نور. طراح نور را همراهی می نماید و در تنظیم و کنترول نور، او را کمک می کند.

·       برقکار یا مسئول برق. تحت سرپرستی دستیار اول تصویر بردار وسایل نورپردازی را نگهداری و مرتب می کند. ترفند ها و جلوه های نوری به وسیلۀ او شکل می گیرد.

·       مسئول کنترول تصاویر. برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر برداری و تطبیق رنگ نور منابع با همدیگر ، تصاویر را تنظیم و کنترل می کند.

·       صدا بردار ، مهندس صدا برداری ، ناظر صدا برداری ، صدا گذار و تلفیق کنندۀ باند های صدا. کیفیت و کمیت فنی وهنری صدای برنامه را کنترول می کند و به وسیلۀ گروه صدا برداری همراهی میشود.

·       مسئول بوم. بوم صدا یا بازوی دستی میکروفن را حرکت میدهد. میکروفنها را برای دریافت صدای بهتر (طبق نظر صدا بردار- م) مستقر می کند.

·       دستیار صدا بردار . مسئول مرتب کردن و نگهداری وسایل صداست . ( از قبیل : میکروفنها، نوارها، دستگاههای ضبط صدا ، سی دی ها و غیره).

·       مسئول طراحی و نوشتن حروف ، خطوط وعنوانبندی هنری برنامه. مسئول دستگاه مولد علایم و حروف ؛ هنرمندی که تصاویر جلوه های ویژۀ ویدئویی را با استفاده از امکانات الکترونیک دستگاههای ویدئو خلق میکند.

·       طراح جلوه های ویژۀ ویدئویی. تصاویر جلوه های ویژۀ ویدئویی را با استفاده از امکانات الکترونیک دستگاههای ویدئو خلق می کند.

·       طراح صحنه. طراحی صحنه (و وسایل – م) را انجام می دهد.

·       رسام طرحهای صحنه. طراح صحنه را در تهیه طرحهای صحنه و مقاطع وسایل و دکور کمک و همراهی می کند.

·       سازندگان دکور. نجارها، نقاشها و غیره ، که دکور صحنه را بر اساس خواست طراح آماده می سازند.

·       مسئول وسایل صحنه . تزیینات و وسایل مورد نیاز صحنه و دکور را اجاره یا خریداری می کند، یا تقاضای ساخت آنها را می دهد.

·       تدوین کنندگان دکور. ( با همراهی و همکاری گروه صحنه و دکور ) دکور را تدوین و بر پا می دارند.

·       متصدی وسایل صحنه. (با همراهی و همکاری گروه صحنه و دکور) وسایل صحنه، اثاثیه ، پرده های نقاشی شده را آماده و در جای خود نصب می کند.

·       مسئول تزیین دکور صحنه ( هنرمند صحنه پردازی که بیشتر نقاش یا گرافیست است تا طراح –م). زیبا سازی دکور را انجام می دهد ( مثل طراحی ، نقاشی یا زیبا سازی کف صحنه). او زیر نظر طراح دکور و صحنه کار می کند.

·       گروه صحنه . در طول پخش یا ضبط برنامه برای حرکت دادن دکور یا وسایل صحنه تلاش می کنند. معمولاً کارکنان صحنه ، دستیاران صحنه، کارگران صحنه و یا تعویض کنندگان قسمتهای متحرک صحنه خوانده می شوند.

·       طراح چهره پردازی. برای برنامه های بزرگ طرح چهره پردازی را ارائه می کند.

·       چهره پردازی (دستیاران طراح). بازیگران و مجریان را گریم ، آرایش یا چهره پردازی می کنند.

·       آریشگران. مسئولان آرایش موی بازیگران زن و مرد ، مجریان، گویندگان و ...

·       طراح لباس. در تولید برنامه های بزرگ، طراح لباس، لباسهای بازیگران و مجریان و شرکت کنندگان در برنامه را، یا دستور دوخت می دهد یا از انبار لباس انتخاب می نماید.

·       مسئول جامه داری. لباسهای بازیگران و مجریان برنامه را تنظیم و مرتب می کند.

·       دستیار جامه دار. افراد را در پوشیدن و در آوردن لباسهای مخصوص صحنه یاری می دهد.

·       طراح جلوه های ویژه. جلوه های ویژۀ فنی را، مثل بارش باران و برف ، آتش سوزی، انفجار ها وغیره، طراحی و اجرا می کند.

·       مسئول ضبط نوار ویدئویی. مسئول ضبط تصاویر و صدا ها روی نوار مقناطیسی ویدئو به وسیله دستگاههای ویژۀ آن است.

·       مسئول تدوین نوار ویدئو . برای دستیابی به کیفیت برتر، متصدی تدوین، تصاویر و صدا های ضبط شده در روی نوار اصلی را انتخاب ، تنظیم و به شکل تدوین تصاویر اصلی و تدوین تصاویر کپی شده روی نوار دیگری ضبط می کند.

·       متصدی دستگاه تله سینما. با دستگاهی کار می کند که تصویر و صدای فیلمهای مختلف را قابل ضبط روی نوار مقناطیسی ویدئو می سازد.

·       کار های پس تولید. تدوین نهایی. تلفیق و ضبط منابع صوتی و تصویری روی نوار اصلی ویدئو ( احتمالاً افزودن موسیقی، تمهیدات و جلوه های ویژه تلویزیونی، عنوانبندی ، صدا گذاری و ...) ، تکمیل عملیات ضبط تصویر و صدا روی نوار ویدئو به وسیله کارشناسان یاد شده در بالا.

نظرات 2 + ارسال نظر

چرا بلاکت را اپدیت نمیکنی زود کو اپدیت کودوست

پول 1388/02/13 ساعت 08:04 ب.ظ


با سلام.
میخوام از شما دعوت تا از طریق لینکی که من به شما میدم در یک سایت تبلیغاتی بزرگ عضو بشید.
اما چرا از طریق لینکی که من به شما میدم.
اگه از طریق این لینک عضو بشید یه چیزهای کمیاب و با ارزشی به شما داده میشه.
مثل(کد هوم پیج اتوماتیک-دعوتنامه پرشین گیگ-دعوتنامه پارسا اسپیس و......)
و اما توضیحاتی در مورد سایت تبلیغاتی
این سایت یکی از معتبرترین سایت های جهان و ایرانه شما بعد از عضویت در سایت وارد سایت میشید و کد های تبلیغاتی گرافیکی و متنی رو از سایت دریافت میکنید و بعد اون را رو در قالب سایت یا وبلاگ خود قرار میدید بعد کاربرانی که به وبسایت شما میان رو اون تبلیغات کلیک میکنند و پولش به حساب کاربری شما در سایت تبلیغاتی میره و بعد از اینکه به حد نساب رسید(۲۵۰۰۰) سایت تبلیغاتی اون رو به حساب بانکی شما واریز میکنه.هر کلیک روی تبلیغات تا ۸۰ تومان هم میرسه حالا حساب کنید روزی حداقل ۱۰ کلیک داشته باشید میشه چند بازم میگم حداقل ۱۰ تا.سعی کنید کدهای تبلیغاتی رو جایی بزارید که کاربران بیشتر روی اون کلیک کنند.
تازه این سایت امکانات دیگه ای هم داره مثل
سیستم تبادل لینک-دیکشنری آنلاین-سیستم پیام نما-فرم تماس با ما-رتبه سنج گوگل-وضعیت یاهو-چت روم-اینترنت هوشمند.
برای عضویت در این سایت به آدرس زیر برید و بعد صبر کنید تا یه لوگو وسط صفحه ظاهر بشه بعد روش کلیک تا صفحه اصلی سایت برات باز بشه بعدش روی ثبت نام کن کلیک کن و ثبتنام کن.
http://iranclick.iranblog.com
یادت نره حتما از طریق این لینک اونایی رو که گفتم امکان پذیره.
برای ثبتنام باید یه حساب داشته باشی اما اگر نداری یه چیزی رو برای شماره حساب و اونایی که نداری بنویس بعد که حساب باز کردی تغییرش بده.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد