مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

فوتبال و کرکت افغانستان در سال 2014

فوتبال افغانستان

در ماه جنوری سال 2014 فوتبال افغانستان برای نخستین بار در تاریخ کشور جایزه بازی منصفانه ی سال ۲۰۱۳ فدراسیون جهانی فوتبال را به دست آورد.

به تاریخ 28 اگست فصل سوم مسابقات لیگ برتر افغانستان آغاز شد. که سرانجام به تاریخ 3 اکتوبر تیم شاهین آسمایی با شکست دادن تیم عقابان هندوکش توانست برای دو سال پیاپی برنده این جام باشد.

به تاریخ 19 الی 30 می 2014 آخرین دور بازی های چلینج کاپ در مالدیو برگزار شد و  افغانستان یکی از 8 تیم اشتراک کننده در این رقابت ها بود.

تیم ملی افغانستان بعد از کسب دو تساوی و یک برد در دور گروهی توانست در مرحله نیمه نهایی صعود کند.

به تاریخ 24 می زمانی که بازیکنان تیم ملی بعد از بازی مقابل لائوس به طرف اقامت گاه شان به حرکت بودند, حادثه ترافیکی باعث مصدومیت 3 بازیکن کلیدی تیم ملی گردیده و موفق نشدند در نیمه نهایی از سد فلسطین بگذرند و با پذیرش شکست 2-0 از ادامه رقابت ها حذف شده و چانس حضور در فاینل جام و حضور در جام آسیایی را تیم ملی از دست داد و در نهایت نیز افغانستان نتوانست مقام سوم را هم از میزبان این رقابت ها به دست آورد.

تیم ملی فوتبال 23 سال افغانستان در سه دیدار دور گروهی اش از تیم های ازبکستان , بنگلدیش و هانک کونک شکست خوده و با دریافت 8 گول و به ثمر رساندن یک گول , حضوری ناموفق در مسابقات المپیک آسیائی داشتند.

به دلیل حضور ناموفق تیم ملی در المپیک آسیایی , مربی تیم ملی فوتبال افغانستان از ایجاد ترکیب جدید تیم ملی خبر داد.

سر انجام تیم ملی 23 سال افغانستان قرار است در مسابقات قهرمانی 23 سال آسیا شرکت کند. بعد از قرعه کشی ماه دسامبر 2014 افغانستان در یکی از گروه های سخت مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت.

افغانستان در گروه سی مسابقات با تیم های 23 سال ایران , عربستان سعودی, فلسطین, نیپال هم گروه شده است.


کرکت افغانستان

در آخرین دیدار راه یابی به جام جهانی که به ماه میزان 93 در شارجه برگزار گردید تیم ملی کرکت کشور با شکست کنیا صعودش را به جام جهانی دو هزار و پانزده قطعی کرد.

در ماه عقرب سال 93 تیم ملی کرکت زیر سن شانزده سال افغانستان با شکست دادن تیم رقیب در مسابقه‌ی نهایی، قهرمان رقابت‌های پنج جانبه‌ی قطر شد.

دراین مسابقات تیم کرکت افغانستان توانست در اخرین بازی خود هانگ کانگ را از پیش رو بردارد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پیش از این تیم ملی کرکت زیر سن شانزده سال افغانستان تیم های ایران، کویت و قطر را نیز شکست داده بود.

 

چندی قبل تیم ملی کرکت افغانستان دیدار های تمرینی جهت آماده گی بهتر با تیم ملی امارات متحده عربی در دبی تدارک دیده بودند.

تیم ملی کرکت افغانستان در یک دیدار دوستانه با حضور داشت اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور افغانستان و نواز شریف نخست وزیر پاکستان , توانستند تیم ملی پاکستان در 15 آور در خاک پاکستان شکست دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد