مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

نقش هر دو رئیس جمهور در جنگ مساوی بوده است.

در 12 سال اخیر دو چهره به نام های جور ج بوش و باراک اوباما بل نوبه رئیس جمهور ابر قدرت جهان یعنی ایالات متحده امریکا شدند.  

بنا بر تحلیل اکثر متفکرین و آگاهان سیاسی ، هر دو سیاست مدار فوق الذکر نقش بزرگی را در کشمکش ها و جنگ های اخیر در جهان به عهده داشتند. زمانی که باراک اوباما به قدرت رسید بسیاری از آمریکایان و مردم جهان وی را استقبال کردند. چرا که همه بشریت در جهان علاقه مند صلح می باشند و از جنگ و خونریزی خسته شده اند. اگر نا امنی در هر گوشه از دنیا افزایش پیدا کند همان منطقه و حتی جهان را تهدید میکند. و باعث افزایش فقر نیز میشود. 

چرا جهان همیشه متوجه جنگ است؟ هر کشور ابر قدرت کوشش میکند که اسلحه هسته یی تولید کند برای چه؟ حادثه یوروشیما و ناگاساکی چه فایده کرد؟ آیا جهان نمیتواند با هم متحد شود و صلح سرتاسری را به وجود بیاورند و فقر را نیز از بین ببرند؟ بسیار درد آور است این بی عدالتی های که امروز دیده میشود که یک کشور بسیار مردمان غنی و ثروت مند دارد و کشور های در آسیا و افریقا است که بیشتر از نیم نفوس اش زیر خط فقر به سر می برند و همه روزه از بین میروند و یا سو تغذی بار می آیند.  

به امید این که هر چه عاجل تر تمام مردم های دنیا به  خصوص سیاست مداران دوروی به خود بیایند و در راستای صلح تلاش کنند تا از جنگ جهانی سومی جلوگیری کرده باشند (جنگ راه حل نیست به هیچ وجه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد