مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان آغاز شد

   

اولین لیگ ملی تاریخ افغانستان با بازی تیم های شاهین آسمایی و میوند اتلان
 روز سه شنبه مصادف به ۲۸ سنبله سال روان 1391 آغاز شد. بر اساس تقسیم بندی فدراسیون فوتبال افغانستان، این کشور به هشت منطقه
تقسیم شده‌اند و هر منطقه یک تیم در لیگ دارد. نحوه انتخاب بازیکنان این لیگ به
صورت غیر متعارف و جدیدی بوده است. این بازیکنان از طریق برنامه‌ای به نام "میدان
سبز" انتخاب شده‌اند.

 

 
  

اولین لیگ حرفه‌ای افغانستان روشن نام دارد، که نام یک شرکت مخابراتی است که یکی از حمایت کنندگان اصلی این لیگ خواهد بود.

لیگ حرفه‌ای افغانستان در دو گروه چهار تیمی برگزار می شود.

از منطقه مرکز: عقابهای هندوکش، منطقه شمال شرق: موجهای آمو، کابل: شاهین آسمایی، شمال: سیمرغ البرز، جنوب شرق: موج‌های اباسین، غرب: طوفان هریرود، جنوب غرب: میوند اتلان و جنوب: بازهای سپین غر در این لیگ شرکت می کنند.

لوگوی اولین لیگ حرفه‌ای افغانستان، شیری ایستاده است، به گفته مسئولاان فدراسیون فوتبال افغانستان علت انتخاب این نماد به لقب تیم ملی این کشور ارتباط دارد. لقب تیم ملی افغانستان"شیران خراسان" است.

گفتنی است تمام مسابقات لیگ در شهر کابل برگزار خواهد شد و تمام این مسابقات از شبکه تلویزیونی طلوع به صورت مستقیم پخش خواهد شد. 

 

 

"میدان سبز"

دو نیم ماه پیش، برنامه‌ ای تلویزیونی به نام "میدان سبز" برای شناسایی استعدادهای برتر فوتبال افغانستان در شبکه طلوع آغاز به کار کرد.

فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید که هزاران جوان برای بازی در این لیگ ثبت نام کرده بودند. پس از آزمون‌های تاکتیکی، تکنیکی و پزشکی از هر منطقه ۲۱ بازیکن برتر برای بازی در تیم های هر منطقه انتخاب شدند. فدراسیون فوتبال افغانستان در نظر دارد برنامه مشابه ای برای زنان هم راه اندازی کند.

در مسابقات روز سه شنبه ۲۸ سنبله/شهریور، که میان میوند اتلان و شاهین آسمایی بود، مسابقه، سه -یک به نفع میوند اتلان تمام شد. و مسابقه ۲۹ سنبله که بین عقابان هندوکش و موج های آمو به نتیجه تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند.  

گفته میشود که کیفیت نشرات بازی و نوحه برگزاری بازی به شکل معیاری راه اندازی شده است.

نا گفته نماند که مسابقات لیگ حرفه‌ای افغانستان به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد