مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

خواص شگفت‌انگیز کیوی


 
کیوی، منبعی غنی و سرشار از ویتامین ث است و مقدار ویتامین ث آن از پرتقال نیز بیشتر است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است.
به گزارش افکارنیوز، ‌اگر تا به حال پرتقال را فقط به خاطر ویتامین ث بالای آن و پیشگیری از سرماخوردگی مصرف می‌کردید می‌توانید کیوی را جایگزین آن کنید. ویتامین ث موجود در کیوی ۲ برابر پرتقال، ۶ برابر لیمو ترش و میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب است.

کیوی در اصل متعلق به کشور چین است، اما اکنون مردم سراسر دنیا این میوه را مصرف می‌کنند. ایتالیا، نیوزلند، چین، فرانسه و ژاپن جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کیوی محسوب می‌شوند. این میوه به نام‌های متعددی نامیده می‌شد تا این ‌که در سال ۱۹۵۹ نام کیوی برای آن انتخاب شد (کیوی برگرفته از نام پرنده بی‌پرواز بومی نیوزلند است). در سال ۱۹۷۴ نام کیوی به صورت نام رسمی تجاری این میوه درآمد........ادامه دارد.....
 

کیوی چه دارد

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین ث است و مقدار ویتامین ث آن از پرتقال نیز بیشتر است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی همچنین دارای ویتامین A، ای ویتامین‌های ب۱، ب۲، ب۳ فولیک اسید و سایر ویتامین‌های گروه ب است. کیوی از میوه‌های بسیار کم‌کالری است. در ۱۰۰گرم کیوی ۶۱ کالری وجود دارد و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۳۳۱ میلی‌گرم پتاسیم، ۲۶ میلی‌گرم کلسیم و۴۰ میلی‌گرم فسفر وجود دارد. مقدار پتاسیم آن از موز کمتر است، اما در مقابل از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است همچنین دارای مس، آهن و فسفر است.

پشمالوی پرخاصیت‌

کیوی این میوه پرزدار، دارای مواد غذایی بالا و میزان کالری بسیار پایینی است، به این خاطر در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح‌تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند.کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

مصرف هویج می‌تواند از ضعیف شدن بینایی جلوگیری کند. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید، اما شاید تا به حال نشنیده باشید که کیوی هم چنین خاصیتی دارد. کیوی با داشتن پیش‌سازهای ویتامین آ همچنین ویتامین ای و ث موجب حفظ سلول‌های دستگاه بینایی می‌شود. ویتامین ث موجود در کیوی موجب تقویت سیستم حفاظتی بدن می‌شود. کیوی منبع خوبی برای پتاسیم و کلسیم است. پتاسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود. کیوی ادرارآور است. به علت کالری پایین افرادی که تصمیم به کاهش وزن خود دارند می‌توانند این میوه را مصرف کنند.

بعد از خوردن غذاهای گوشتی قدری اسید معده خنثی می‌شود. در این شرایط آنزیم‌های کیوی می‌توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است که مواد پروتئینی به وسیله این آنزیم‌ها به قطعات کوچک‌تر و قابل هضم تبدیل و تجزیه شوند. این امر، عمل هضم غذاهای سنگین در معده را آسان می‌کند، لذا خوردن کیوی به همراه غذاهای گوشتی برای هضم آسان‌تر غذا توصیه می‌شود.

چند نکته

۱- کیوی خام نیز دارای مقادیر زیادی آنزیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است، اما احتمال دارد برای بعضی از افراد آلرژ‌ی‌زا باشد. بویژه افرادی که به آناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به این میوه هم هستند.

۲- کیوی را می‌توانید در دمای اتاق نگهداری کرده، آن ‌را به مدت چند روز ذخیره کنید.

۳- ‌هرگز کیوی را کنار سیب و گلابی قرار ندهید. کیوی به هنگام رسیدن مقداری گاز اتیلن از خود متصاعد می‌کند این گاز باعث رسیدن میوه‌های دیگری چون سیب و گلابی می‌شود، لذا نباید محل نگهداری کیوی با سایر میوه‌ها یکی باشد.

۴- در هنگام خرید کیوی اگر بر اثر فشار جزئی، نرمی زیر دستان خود احساس کردید از خریدن آن صرف‌نظر کنید.

۵- کیوی دارای اگزالات است. این ترکیب می‌تواند موجب سنگ کلیه شود. به این علت این میوه برای افرادی که مستعد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا هستند باید با احتیاط مصرف شود.

۶- اگزالات موجود در کیوی مانع جذب کلسیم می‌شود. به این علت بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل و بعد از مصرف لبنیات این میوه را میل نکنید تا مانع جذب کلسیم نشود.

۷- کیوی طلایی دارای پوستی نرم و برنزی رنگ بوده و گوشت آن به رنگ طلایی است. ارزش تجاری این نوع کیوی از انواع سبز بیشتر است.

۸- کیوی را می‌توانید حلقه کرده و خشک کنید و به جای خوردن چیپس، کیوی خشک شده میل کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد 1393/10/05 ساعت 11:31 ب.ظ http:// hamvatan2.blogfa.com

سلام احمد آقا
وبلاگ خبلی زیبایی داری به طوراتفاقی وارد وبلاگ سما شدم
واز خواندن مطالب وبلاگ شما لذت بردم
من مهاجر افغانستانی هستم اهل هرات ولی در ایرانزندگی میکنم
برایت ارزوی موفقیت دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد