مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

ابراز امیدواری گروه هفت به تخفیف بحران اقتصادی

وزرای دارایی گروه هفت گفته اند نشانه هایی از اینکه روند انقباض اقتصاد جهانی ممکن است تخفیف یافته باشد پدیدار شده است، اما افزودند که این به معنی بهبود نیست.

وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی گروه هفت پس از ملاقاتی در واشنگتن گفتند که "برخی نشانه های ثبات" در اقتصاد جهان ظاهر شده است.

هرچند گروه هفت انتظار دارد که روند بهبود فعالیت اقتصادی به تدریج از چندین ماه دیگر شروع شود، اما این گروه گفت که هنوز خطراتی وجود دارد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد جهان در سال 2009 به اندازه یک و سه دهم درصد منقبض خواهد شد.

گروه هفت همچنین گفت که به تلاش هایش برای احیای بخش وام و اطمینان یافتن از سلامت مؤسسات مالی ادامه خواهد داد.

این گروه در بیانیه ای گفت: "داده های تازه حاکیست که از سرعت افت اقتصادهای ما کاسته شده و برخی نشانه های ثبات درحال پدیدار شدن است."

با این حال تیموتی گایتنر وزیرخزانه داری آمریکا پس از این ملاقات اخطار داد که "ما هنوز به خروج از تاریکی نزدیک نیستیم".

گروه هفت شامل کشورهای آمریکا، بریتانیا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کاناداست.

پس از این وزرای دارایی گروه 20 نیز ملاقات خواهند کرد، که یک روز پیش از اجلاس های بهاری سران بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواهد بود.

رهبران جهان روز دوم آوریل موافقتنامه ای را برای رسیدگی به بحران اقتصادی امضا کردند که حاوی تدابیری با یک هزار میلیارد دلار هزینه می شد.

رهبران گروه 20 در اجلاس سه هفته پیش لندن توافق کردند که منابعی که در اختیار صندوق بین المللی پول قرار دارد را سه برابر کنند و به 750 میلیارد دلار برسانند.

این شامل یک صندوق وام 500 میلیارد دلاری است که اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا هر یک 100 میلیارد دلار به آن اختصاص خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد