مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

بریتانیا؛ رکورددار موارد اچ‌آی‌وی در غرب اروپا

بر اساس آماری که تازه منتشر شده، سالانه در بریتانیا تا دو برابر دیگر کشورهای اروپای غربی موارد جدید ابتلا به ویروس HIV مشاهده می شود.

بنا به اطلاع دفتر یونیسف در بریتانیا، در سال 2007 به تعداد 7734 مورد جدید ابتلا به این ویروس در این کشور مشاهده شد که دو برابر رقمی است که در آغاز هزاره جدید ثبت شده بود.

این موسسه که بیش از 40 درصد موارد جدید ابتلا را از طریق روابط جنسی اعلام کرده، بیش از هرکس مهاجران از ناحیه آفریقای سیاه، و مردان همچنس گرا را در معرض خطر ابتلا به ویروس HIV دانسته است.

آنیتا تایسن، معاون مدیرعامل دفتر یونیسف در بریتانیا در واکنش به خبر اعلام شده گفت: "مسئله فقط افرادی که با HIV به بریتانیا وارد می شوند نیست، مشکل از رفتار افراد منشاء می گیرد. روابط جنسی پرخطر یکی از راه های انتقال بیماری های مقاربتی است."

بر اساس آمار اعلام شده، فرانسه با 4075 مورد جدید ابتلا، و آلمان (با 10 میلیون نفر جمعیت بیشتر از بریتانیا) با 2752 مورد جدید ابتلا به ویروس HIV شاهد بیشترین موارد تازه از سال 2000 تا کنون بوده اند.

ناآگاهی جوانان؛ بزرگترین نگرانی

شمار مبتلایان به HIV در میان جوانان 15 تا 24 ساله در جهان به 5.5 میلیون نفر می رسد که به گزارش یونیسف بیش از دو سوم آنها را زنان و دختران جوان تشکیل می دهند.

آنچه بیش از دیگر مسائل باعث نگرانی دفتر یونیسف در بریتانیا شده، ناآگاهی جوانان از خطرات این ویروس است.

یونیسف اعلام کرده 10 درصد موارد جدید ابتلا، در جوانان 16 تا 24 سال مشاهده شده و هشدار داده است که گرچه بسیاری از جوانان درباره HIV و ایدز شنیده اند، اما از روش های گسترش آن آگاه نیستند و از این رو نمی دانند که در چه مواقعی با خطر ابتلا به این ویروس مواجه هستند.

خانم تایسن گفت:"تنها با استفاده از روشی سه مرحله ای می توان از ابتلا به HIV اجتناب کرد؛ باید مطمئن شد مردم اطلاعات صحیح در اختیار دارند، به خدمات بهداشتی دسترسی دارند و در صورت نیاز می توانند ابزارهایی مانند کاندوم را تهیه کنند."

گزارش یونیسف در نهایت هشدار می دهد که نیاز فوری به ارائه خدمات بهداشت جنسی مناسب برای نیاز جوانان احساس می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد