مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

جنرال موتورز اعلام ورشکستگی کرد

کمپانی خودروسازی جنرال موتورز امروز دوشنبه اول ماه ژوئن، رسما اعلام ورشکستگی کرده و خواستار صدور رأی دادگاه برای حمایت از اموال این کمپانی شد.

ورشکستگی جنرال موتورز که زمانی بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی دنیا بود، بزرگترین ورشکستگی یک فعالیت صنعتی در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

جنرال موتورز ظرف سه ماه با ساختار جدید به راه خواهد افتاد ولی تعدادی از کارخانه های تولیدی آن تعطیل شده و تنها در آمریکا 20 هزار فرصت شغلی از بین خواهد رفت.

به موجب ترتیبات جدید چند مارک مهم اتومبیل از جمله پونتیاک، ساترن و ساب برای همیشه از بین خواهد رفت.

اعلام ورشکستگی جنرال موتورز در برنامه شرکت کانادایی ماگنا اینترنشنال برای خرید کارخانه های اتومبیل سازی اوپل و واکسال که شاخه های اروپایی جنرال موتورز است، تاثیری نخواهد گذاشت.

دولت آمریکا می گوید در نظر دارد در مدت به جریان افتادن پرونده ورشکستگی جنرال موتورز، سی میلیارد دلار دیگر به حفاظت از اموال و دارایی های جنرال موتورز اختصاص دهد.

با این اقدام، وزارت دارایی آمریکا مالک 60 درصد سهام جنرال موتورز خواهد شد.

بنا بر توافقی که شده سهامداران کنونی جنرال موتورز ده درصد سهام را در این کمپانی که به مراتب کوچکتر می شود، خواهند داشت.

پیشتر، قاضی دادگاهی که به اعلام ورشکستگی کمپانی کرایسلر رسیدگی می کند به کارخانه اتومبیل سازی ایتالیایی فیات اجازه داد که 20 درصد سهام کرایسلر را خریداری کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای اختصاص پول مالیات دهندگان به کارخانه های اتومبیل سازی جنرال موتورز و کرایسلر دفاع کرد و گفت فروپاشی این کارخانه ها می توانست تاثیر ویران کننده ای بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

دولت آمریکا که تا کنون بیشتر از ۱۹ میلیارد دلار کمک مالی در اختیار جنرال موتورز قرار داده، به این شرکت تا اول ژوئن مهلت داده بود طرح جدیدی را برای بازسازی ساختار خود ارائه دهد.

جنرال موتورز از اوایل دهه 1980 با رقبای سرسختی در بازار اتومبیل روبرو بوده است.

در سال 2008، کارخانه اتومبیل سازی تویوتا در فروش اتومبیل بر جنرال موتورز پیشی گرفت و به سلطه 77 ساله جنرال موتورز به عنوان بزرگترین کارخانه خودروسازی جهان پایان داد.

هزینه بالای تولید، سقوط بازارهای مالی و کاهش خریداران اتومبیل به ورشکستگی جنرال موتورز کمک کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد